Bandleden


 





Willie Kers  -  Lead Vocal




Hier volgt tekst over Willie Kers ....







Frans Kamerbeek – Drummer


Vanuit een garage heb ik in de vorige eeuw in mijn jeugd 2 uur per dag kunnen mee drummen met de top 40. Alle muzieksoorten kwamen voorbij. Moeilijk was t niet met mijn 1e houtje touwtje drumstel. Ik hoef helemaal geen les dacht ik.

De Blues-Rock had toch wel mijn voorkeur. (Joe Bonamassa//SRV/Walter Trout/King of the World enz.

We vormden een paar jaar een vrienden-band met te weinig optredens.

Daarna 10 jaar in MOVE ON, waarmee we door het hele land trokken. Dat was meer een top 100 band.

Vervolgens ook weer 10 jaar met diverse samenstellingen in NIX MIS MEE, waarmee de blues-rock de rode draad werd en in bijzonder veel kroegen/café’s en podia opgetreden.

Zoals zo vaak kwam hier ook een einde aan.

Nieuw bloed, klasse muzikanten en diverse zangeressen hebben een aantal jaren Blooze On The Rocks op de planken gezet. Heerlijke muziek ondersteund door lekkere Hammond en hele goeie gitaristen bracht ons weer langs vele kroegen.

Samen met Louis onze bassist zijn we al bijna 40 jaar de basis voor bovenstaande bands. 

Ik ben mijn Sonor trouw gebleven en heb nog steeds de juiste drive om lekker in de kroeg live muziek te maken…

Ik zie jullie snel in de kroeg.



Ik ben 20 jaar geleden begonnen op een klassieke gitaar en heb wat lessen gehad om de basis onder de knie te krijgen. Na 3 jaar besloot ik om mijn nylon gitaar in te ruilen voor een elektrische Squier strat model met bijbehorende versterker.

Mijn eerste podium ervaring was op een jamsessie in het Bluescafe te Apeldoorn en dat beviel me zeer goed. Tijd om er meer mee te gaan doen.

 Vervolgens ben ik in de Apeldoornse pop/rockband Yellow Pearl gestapt waarmee we toch bescheiden succesjes hebben behaald. Nadat ik jarenlang de lead-gitarist ben geweest van  Yellow Pearl werd het tijd voor iets nieuws. En wel: de blues.

Ik ben altijd al een bluesfan geweest. Met name van het gitaarspel van oa: SRV, Walter Trout, Joe Bonamassa, Popa Chubby en Melvin Taylor. En gelukkig spelen we met Blooze on the Rocks nummers van al deze gitaarhelden. Ik mag dan ook niet klagen wat betreft mijn aandeel binnen de band: veel gitaarwerk dus.

Momenteel speel ik op een PRS Santana SE met een 50 Watt ENGL Thunder buizen amp. Dit alles gecombineerd met een Wah-Wah, 2 tubescreamers en een MXR phaser pedaal zorgt voor een vette sound.  








Louis Dröge – Bassist



Ik ben op m’n 15e met een aantal schoolvrienden begonnen met een symfonische rockband. Ik speelde een beetje gitaar maar omdat we al een gitarist hadden werd mij een bass in m’n handen gedrukt. Spullen hadden we natuurlijk niet en de oude Philips buizen radio van mijn oma diende als basversterker.
In een later stadium heb ik nog heel wat jaartjes muziek gemaakt met mijn neef en nicht in een top 40 band. Met Frans stapte ik 35 jaar geleden in een rockband en we zijn elkaar daarna niet meer uit het oog verloren. We hebben met elkaar in de bands Move On, Nixmismee1, Nixmismee2 gezeten.
Blues On The Rock is een band met potentie waar de groei nog niet uit is. We hebben in korte tijd een geweldig repertoire neergezet en we zorgen dat we blijven vernieuwen. Ik blijf alert dat onze setlist een goeie mix is  tussen Blues en Rock zodat we een gevarieerd stukje muziek kunnen neerzetten.
Mijn favoriete artiesten zijn Joe Bonamassa en Walter Trout.
Ik speel al jaren op een 4 snarige Fenderbass en een Ampec basversterker. Ooit heb ik een uitstapje gemaakt naar een Ibanez maar deze vond ik te weinig warm klinken dus die heb ik weer snel ingeruild.
Houdt de agenda in de gaten en kom naar ons luisteren.


  



Op mijn 3e jaar heb ik een klein speelgoed keyboardje gehad van mijn opa en oma. Hier is het muziek maken mee begonnen. Na dit keyboardje helemaal kapot gespeeld te hebben, heb ik van mijn ouders een iets serieuzere Yamaha gehad. Hiermee heb ik mij zelf goed kunnen ontwikkelen, en ben ik op mijn 6e jaar begonnen met keyboard les.
Na hier 3 jaar les gehad te hebben heb ik een destijds hele mooie Roland E-70 gehad. Dit was destijds een topkeyboard waar ik enorm veel plezier aan heb gehad. Ook al had ik enorm veel plezier van muziek maken, werd het plezier aan keyboardles steeds minder, ik liep tegen mijn beperkingen aan met noten lezen. Elke keer dat ik van de leraar een stuk bladmuziek kreeg en hij het voor speelde, onthield ik wat hij speelde en speelde ik het nagenoeg foutloos na. Dit merkte de leraar op en wees mij erop toch echt van blad muziek te spelen. Dit werd steeds een groter probleem, en uiteindelijk de rede tot overstap naar een andere, wat flexibelere muziekschool in Rotterdam. Hier heb ik een circa 3 jaar notenles proberen te volgen, maar ook hier liep ik tegen de zelfde problemen aan, maar kwam ik echter ook achter mijn voordelen, namelijk het spelen op gehoor en improvisatie. Hier ben ik verder op gaan studeren, dit was voor mij veel interessanter.
Uiteindelijk ben ik in de winkel beland voor het verkopen van toetsinstrumenten, waar ik circa 3 jaar aaneen gesloten heb gewerkt als student. Uiteindelijk kwam hier ook het volgende top keyboard uit voort de Roland G800 en vervolgens mij eerste nieuwe, de Roland VA-7. Die laatste heb ik 7 jaar lang gespeeld met heel veel plezier. Bij deze VA-7 heb ik na 5 jaar ook een Roland VK-8 gekocht waar ik voor het eerst kennis maakte met een Hammond clone. Deze was verbazend goed en heb ik veel plezier aan gehad.
Door mijn opleiding heb ik na de 3 jaar in de winkel te hebben gestaan een switch gemaakt naar de licht en geluids branch waar ik een circa 5 jaar in heb gewerkt als fulltime technicus op gebied van zowel licht geluid als video.  Na deze periode begon toch de muziek weer te kriebelen, waardoor ik weer in de winkel belande voor de verkoop van toetsinstrumenten. Ook hier heb ik slechts 2 jaar gewerkt, omdat ik ook tegen mijn vrijheids beperkingen aanliep. Echter heb ik hier wel mijn huidige instrumenten uit ge-erft, welke deel uit maken van de top van de toetsen markt, de Yamaha Tyros4, een Yamaha C3 vleugel en de DLQ KeyB. Die laatste is momenteel misschien wel de beste clone van een Hammond B3. Een aantal jazz grootheden spelen momenteel enkel nog met deze KeyB omdat hij zo goed een B3 kan evenaren dat het een stuk stabieler en compacter is om deze mee te nemen dan een Hammond B3 van dik 200 kilo.
Momenteel zet ik mijn carrière voort als ondernemer waar uiteraard ook een tak in de muziek in voor komt, deze moet echter nog ontwikkeld worden.
Kortom mijn roots liggen al jaren in de muziek. Als groot jazz/soul/blues liefhebber past de blues natuurlijk dan ook perfect bij mij. Hierom zal je in onze nummers niet alleen de bekende blues schema’s horen maar soms ook zeker een vlaagje jazz.
Martijn